Sunday, 30 October 2016

Smakebit på søndag - The Girl on the Train

Ny søndag, ny bok!

Jeg leste ut Stoner på fredag, og den var akkurat like god som jeg hadde håpet! I dag har begynt på The Girl on the Train, og jeg håper å bli ferdig med denne i løpet av de neste dagene, da jeg skal se filmen på kino allerede fredag.

The Girl on the Train er en psykologisk thriller av Paula Hawkins. I 2015 var den på førsteplass på The New York Times Fiction Best Sellers i 13 uker. Boken ble av noen omtalt som "den neste Gone Girl", men jeg er generelt skeptisk til å sammenligne én bok med en annen: det fører altfor ofte til at man blir skuffet. Derfor tenker jeg å sette Gone Girl (som jeg også likte godt) litt til side mens jeg leser denne boken, og nyte den for det den er.



I dag vil jeg dele en liten smakebit fra tidlig i boken.

There's a faulty signal on this line, about halfway through my journey. I assume it must be faulty, in any case, because it's almost always red; we stop there most days, sometimes just for a few seconds, sometimes for minutes on end. If I sit in carriage D, which I usually do, and the train stops at this signal, which it almost always does, I have a perfect view into my favorite trackside house: number fifteen. 

----

Smakebit på søndag er et konsept startet av Mari Høe, som driver bloggen Flukten fra virkeligheten For å delta er det bare å legge ut noen setninger fra boken du leser akkurat nå på bloggen din, og legge inn linken til blogginnlegget i Maris eget Smakebit på søndag-innlegg. Husk: Ingen spoilere!

20 comments:

  1. Tack för smakbiten! Har läst den.

    ReplyDelete
  2. Den här gillade jag, brukar inte se filmatiseringar av böcker så ofta, men kanske blir det att se denna så småningom. ;) Tack för smakbiten!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Håper jeg liker den godt og :) Ja, det er jo gode skuespillere i filmen, så jeg håper det blir bra!

      Delete
  3. Läste denna förra våren och har längtat efter filmen ända sedan dess :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Gleder meg til å se filmen jeg og! Ha en fin dag :)

      Delete
  4. Tack för smakbiten. Den här är jag sugen på att läsa, eller så ser jag filmen istället.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haha, jeg håper jeg rekker å bli ferdig i tide, det er alltid mye mindre fristende å lese boken etter å ha sett filmen. Ha en fin dag!

      Delete
  5. Replies
    1. Ingen årsak! Takk for kommentar, ha en fin dag :)

      Delete
  6. Jeg likte denne. Men så er jeg ganske svak for psykologiske thrillere :-) Jeg gleder meg til å se den på kino. Ha en riktig fin søndag!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Gleder meg jeg og! Emily Blunt er jo en strålende skuespiller, så har høye forhåpninger :) Ha en fin dag!

      Delete
  7. Tack för smakbiten. Väljer gärna att läsa psykologiska thrillers men varken läst denna eller Gone Girl... ännu. ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Da har du noe å se fram til ;) Ha en fin dag!

      Delete
  8. Tack för smakbiten. Tyckte boken var så där men jag vill gärna se filmen!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ja, har høye forhåpninger til filmen! Ha en fin dag :)

      Delete
  9. Stoner har jag i hyllan, så det var ju fint att höra att du gillat den.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Stoner anbefales varmt ja, håper du liker den du også når du leser den :) Ha en fin dag!

      Delete
  10. Har sett den här nämnas lite överallt, men fortfarande inte blivit riktigt sugen...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nei, skjønner det, jeg er litt usikker på om jeg kommer til å like den, men det er verdt et forsøk :) Ha en fin dag!

      Delete