søndag 20. november 2016

Smakebit på søndag - The Kind Worth Killing

Nå er jeg midt i den travleste eksamensperioden, og har derfor hatt lite tid til å lese annet enn pensumbøker og forelesningsnotater. Men, nå er det bare ni dager igjen til jeg er ferdig med alle årets eksamener, og jeg gleder meg til å ha god tid til å lese akkurat det jeg vil i desember!

Boken jeg har begynt på denne uken er The Kind Worth Killing av Peter Swanson. Den handler om Ted Severson, som møter en fremmed kvinne i baren på flyplassen. Etter for mange martinier forteller han om sin kones utroskap og at han ønsker henne død. Den fremmede tilbyr umiddelbart å hjelpe ham.


Jeg har ikke kommet veldig langt enda, men den er allerede veldig spennende, og jeg tror jeg kommer til å like den godt. Jeg vil dele en smakebit fra denne boken med dere i dag.

"Truthfully, I don't think murder is necessarily as bad as people make it out to be. Everyone dies. What difference does it make if a few bad apples get pushed along a little sooner than God intended? And your wife, for example, seems like the kind worth killing."
---

Smakebit på søndag er et konsept startet av Mari Høe, som driver bloggen Flukten fra virkeligheten For å delta er det bare å legge ut noen setninger fra boken du leser akkurat nå på bloggen din, og legge inn linken til blogginnlegget i Maris eget Smakebit på søndag-innlegg. Husk: Ingen spoilere!

15 kommentarer:

  1. Låter som en variant av Främlingar på tåg (Strangers on a Train), det är säkert minst lika bra nu på 2000-talet :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Høres spennende ut, takk for tips! God søndag :)

      Slett
  2. Det er så deilig å bli ferdig med eksamensperioder! Jeg er så heldig at jeg ikke har eksamener før jul. Fagene går gjennom året så de blir i begynnelsen på mai. (Jeg kommer sikkert til å grue meg fra februar) :-)) Men jeg har 10 litteraturbrev jeg skal sende til Høgskolen i Sør-Øst landet, og har bare skrevet 3, så jeg MÅ komme igang med nr 4! Ha en riktig fin søndag!

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, det skal bli godt! Lykke til med litteraturbrev og eksamen når du kommer så langt :) God søndag!

      Slett
  3. Tack för smakbiten. Konceptet känns igen från filmer, men det låter definitivt som en intressant bok.

    SvarSlett
    Svar
    1. Den virker spennende foreløpig i alle fall :) God søndag!

      Slett
  4. Tack för smakbiten! Håller med Monika här ovan, liknar väldigt mycket just Hitchcocks Främlingar på tåg, en film noir från 50-talet, som är både hemsk och spännande. ;)

    SvarSlett
    Svar
    1. Kanskje jeg skal se den! :D God søndag!

      Slett
  5. Handlingen låter väldigt spännande! Tack för smakebiten!

    SvarSlett
    Svar
    1. Den er også godt skrevet, så anbefaler den :) God søndag!

      Slett
  6. Skulle bli livrädd om jag träffade någon som erbjöd sig att hjjälpa till med mord om jag satt och gnällde över partnern :)

    SvarSlett
  7. cynisk titel. tack för smakebiten

    SvarSlett
  8. Låter spännande. Tack för smakbiten!

    SvarSlett