Friday, 2 December 2016

Luke 2: En julebok

Hei, igjen!

I eksamensperioden har jeg sittet mye på kafé og lest pensum, for å få avveksling fra den spente stemningen på lesesalen eller stillheten i leiligheten. Jeg har gledet meg til å kunne sitte på kafé kun for å slappe av igjen, så etter en god treningsøkt, vask av badet og innpakking av de første julegavene sitter jeg på en av Bergens koseligste kaféer, Dromedar Kaffebar på Galleriet. Det er så fint å sitte her og se på folkelivet, nyte en varm kopp te og lese en god bok.

Så, dagens kalenderluke!

Luke 2: En julebok

Jeg leser sjelden sesongbøker som dette, men da jeg så den i bokhandelen ble jeg så fristet at jeg bare måtte kjøpe den. Selv om øverste hylle av bokhyllen min er full av bøker jeg ikke har lest enda.

Min julebok i år er My True Love Gave to Me, en bok med tolv romantiske vinterhistorier av kjente amerikanske forfattere. Boken er også oversatt til norsk, med tittelen Under mistelteinen. 



Julen er tiden for kos og avslapping, og etter en tøff eksamensperiode blir det godt å roe ned med lettleste romantiske fortellinger. Det første kapittelet er skrevet av Rainbow Rowell, forfatteren bak blant annet den strålende boken Eleanor & Park, og jeg kan ikke vente med å begynne å lese den.

Den norske oversettelsen av boken


God 2. desember!

No comments:

Post a Comment