tirsdag 6. desember 2016

Luke 6: Et bokminne fra barndommen

Disse dagene med skolefri er så gode, men jeg er glad jeg har julejobb denne julen også. Tre uker fri før julaften er rett og slett litt for mye når alle andre har arbeid og eksamenslesing! I dag har jeg stått på beina i seks timer i butikk, og nå er det godt å sette seg ned med middag og stearinlys.


For dagens luke har jeg også hentet inspirasjon fra Forlaget Oktober sin julekalender på Instagram. Jeg pleier, som sagt, å ta vare på kun de bøkene jeg virkelig elsker. Jeg beholder også de barnebøkene som gjorde mest inntrykk, og som jeg en gang håper å gi videre til mine egne barn.

Luke 6: Et bokminne fra barndommen



Denne boken fikk jeg av min mor da jeg var 11-12 år gammel, men den er utgitt i så tidlig som 1959. Jeg husker at jeg leste den mange ganger, og at det var en av de første bøkene jeg leste der romantikk var ett av hovedtemaene. Dette er én av de tidløse bøkene der det ikke spiller noen rolle om handlingen er satt til en annen tid, fordi temaene er relevante også i dag. Jeg kommer nok alltid til å beholde denne!

Ha en god 6. desember!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar