Sunday, 11 December 2016

Luke 11: Smakebit på søndag - Gods Behaving Badly

Plutselig er det søndag igjen! I dag har jeg pakket inn julegaver, ryddet leilighet, og er nå på besøk hos foreldrene mine for å hjelpe til med julebaksten.

Etter tolv små romantiske historier i My True Love Gave to Me er det på tide med en bok i en annen sjanger! Gods Behaving Badly handler om hvordan guder lever i det 21. århundre. Den skal visst være veldig morsom, og jeg gleder meg til å lese den denne uken!


Smakebiten jeg vil dele er fra begynnelsen av boken, der Artemis, guden av "hunting and chastity", kommer over et tre som ikke hører til.

She reminded herself not to get angry with the tree, that it wasn't the tree's fault. Then she spoke.
"Hello," she said.
There was a long silence.
"Hello," said Artemis again.
"Are you talking to me?" said the tree. It had a faint Australian accent.
"Yes," said Artemis. "I am Artemis." If the tree experienced any recognition, it didn't show it. "I'm the goddess of hunting and chastity," said Artemis.
Another silence. Then the tree said, "I'm Kate. I work in mergers and acquisitions for Goldman Sachs."
"Do you know what happened to you, Kate?" said Artemis.
The longest silence of all. Artemis was just about to repeat the question when the tree replied.
"I think I've turned into a tree."

God søndag!

----

For å delta i Smakebit på søndag er det bare å dele noen setninger fra boken du leser akkurat nå (uten spoilers) og legge en link til innlegget i Flukten fra virkelighetens Smakebit på søndag-innlegg.  

12 comments:

  1. Boken låter väldigt intressant och rolig! Tack för smakebiten!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Den er veldig god så langt :) Takk for kommentar! God søndag :)

      Delete
  2. Tack för smakebiten! Okänd bok för mig.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jeg plukket den opp i sommerferien, og har gledet meg til å få lest den. Takk for kommentar, god søndag!

      Delete
  3. Ny bok för mig. Låter rolig. Tack för smakbiten!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Den er veldig god så langt! Takk for kommentar, god søndag! :)

      Delete
  4. Tack för smakbiten. Okänd bok för mig.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Det var tilfeldig at jeg plukket den med meg på ferie i Amsterdam! Takk for kommentar, god søndag :)

      Delete
  5. Å, den boken vil jeg ha :-) Jeg må på The Book Depository med en gang. Min favorittbutikk :-) Ha en riktig fin tredje søndag i advent!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Så bra du fikk et boktips da! Håper du liker den også, god søndag :)

      Delete
  6. vilken kul idé! den boken vill jag läsa. tack för smakebiten!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bra du fikk et boktips! Takk for kommentar, god søndag :)

      Delete