fredag 16. desember 2016

Luke 15: En favorittbok

Oops, luke 15 er en dag forsinket, men den kommer i alle fall her!

I dag vil jeg også snakke om en av mine favorittbøker. Jeg er så glad i den at jeg i min iver har lånt den bort til en venn, men jeg kan ikke huske hvilken venn. Dette er et gjentagende problem for meg! 

Luke 15: En favorittbok


Eleanor & Park handler om Eleanor, med rødt hår og feile klær, og Park, gutten i svart t-skjorte som alltid har headset på, et usannsynlig par som likevel forstår hverandre og lærer hverandre å kjenne på en helt spesiell måte. Dette er en av de ungdomsbøkene som faktisk fungerer også når man selv ikke er tenåring, fordi det er lett å huske følelsene fra man selv var 16 og usikker. Det er også en av de bøkene som fikk meg til å felle en tåre, noe som er uvanlig, spesielt for en ungdomsbok!

Denne boken finnes forøvrig også på norsk, med samme tittel. 

Hva er en av dine favorittbøker?

2 kommentarer:

  1. Den likte jeg også veldig godt da jeg leste den for noen år siden! ^^ En solid ungdomsbok, synes jeg.

    Synes det er vanskelig å velge en favorittbok, for det er vel ofte sånn at man gjerne liker mange veldig forskjellige bøker. Men av de bøkene jeg har lest i år, så har jeg likt veldig godt: Håndbok for vaskedamer av Lucia Berlin, The Color Purple av Alice Walker, The Bell Jar av Sylvia Plath, A Christmas Carol av Charles Dickens, Just kids av Patti Smith, Ikke bare appelsiner av Jeanette Winterson, Wuthering Heights av Emily Brontë (denne har jeg lest flere ganger, liker den bare bedre og bedre) .... Ok, nå skal jeg slutte å ramse opp x)

    God helg, Camilla!

    SvarSlett
    Svar
    1. Enig med deg, synes det er helt umulig å velge én favoritt! Jeg har en rekke favoritter, og det er gjerne ulike grunner til at de er helt spesielle. Men takk for en liste over noen av dine! Da har jeg noen idéer for 2017 :) God helg!

      Slett