lørdag 17. desember 2016

Luke 17: Det jeg gleder meg til i 2017

2016 har vært et godt leseår, som i stor grad har vært preget av forfattere jeg allerede har holdt kjært. Jeg har lest hele Harry Potter-serien på nytt, samt The Cursed Child, og jeg har også lest J.K. Rowlings krimserie under pseudonymet Robert Gailbraith. Jeg har endelig lest Dan Browns Inferno, Bridget Jones-bøkene, og Emily St. John Mandels The Lola Quartet. Samlet har jeg lest 24 bøker i 2016, noe jeg er svært fornøyd med.

Nå ser jeg imidlertid frem til det nye året, og en sjanse til å utforske nye forfattere og nye historier. Derfor handler dagens innlegg om noen bokrelaterte ting jeg ser frem til i 2017.

Luke 17: Det jeg gleder meg til i 2017

1. Leseutfordringen for 2017

2. Å lese flere bøker av norske krimforfattere (jeg samler idéer fra andre bokblogger og tar gjerne i mot tips i kommentarfeltet!)

3. TV-serien basert på Cormoran Strike-serien

Holliday Grainger som Robin Ellacott og Tom Burke som Cormoran Strike

4. Norse Mythology av Neil Gaiman

5. Her Every Fear av Peter Swanson - forfatteren av The Kind Worth Killing (norsk: De som fortjener det)

6. Den neste sesongen av Outlander (bokserien av Diana Gabaldon)


7. Into the Water av Paula Hawkins - forfatteren av Piken på toget

8. Beauty and the Beast-filmen med Emma Watson i hovedrollen

Emma Watson som Belle i den nye Beauty and the Beast-filmen
9. The Djinn Falls in Love and Other Stories, en samling av fortellinger av en rekke gode forfattere (Jeg er forelsket i boken The Golem and the Jinni av Helene Wecker, men oppfølgeren kommer ikke før i 2018, så da må jeg ha noe å fylle savnet med!)


Hva gleder du deg til i 2017?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar