fredag 23. desember 2016

Luke 22: Book haul Amsterdam

Oops, luke 22 er en dag forsinket! Jeg hadde rett og slett ikke anledning til å blogge i løpet av gårsdagen, da dagen var preget av siste liten-shopping og -sightseeing, tog, fly og travel løping fra fly til gate på Gardermoen. Nå er vi tilbake i Bergen, og etter to siste vakter på jobben i kveld og i morgen tidlig kan jeg slappe av med familien på julaften.

Luke 22: Book haul Amsterdam


Problemet med å handle i en så stor og fin bokhandel som Waterstones i Amsterdam er jo at man har lyst til å kjøpe alt... Faktisk måtte jeg sette med ned før jeg gikk til kassen og prøve å redusere den enorme mengden bøker jeg hadde i handlekurven, og til slutt ble åtte bøker med meg hjem. Jeg prøvde i utgangspunktet å finne bøker jeg visste jeg ville lese i løpet av det neste året, og fant Catch 22, Little Women og All The Light We Cannot See til leseutfordringen 2017.

Utenom det kjøpte jeg boken Belgravia av Julian Fellowes, selvfølgelig fordi jeg elsker Downton Abbey. Det blir spennende å se hva som skjer i boken, som er skrevet av en av skaperne av TV-serien! Cloud Atlas av David Mitchell er en annen bok jeg har hatt lyst å lese lenge, så da måtte jeg bare ta den med meg når jeg så den i Amsterdam.

De tre siste bøkene jeg kjøpte, Sue Townsends The Queen and I, Matt Haigs A Boy Called Christmas og Anna Kendricks Snappy Little Nobody er ukjente for meg, men de så alle morsomme og interessante ut.


I går, før vi reiste hjemover til Bergen, kom vi over en annen bokbutikk, like rundt hjørnet fra Waterstones. Den het The American Book Center, og hadde vi hatt tid og plass i bagasjen hadde vi nok fylt opp med enda flere bøker herfra! Neste gang tror jeg vi går innom her og utforsker litt tidligere i ferien. Det var etasje på etasje med bokhyller, stappfulle av all slags bøker.


Det eneste som ble med fra The American Book Center var denne kule t-skjorten!


Håper alle hadde en god 22. desember!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar