Sunday, 25 December 2016

Luke 24: Årets bokgaver

God jul alle sammen!

Vi hadde en fin og rolig julefeiring i år med fantastisk pinnekjøtt og mange fine gaver under treet - hvert år er det egentlig overraskende hvor mange gaver det blir, siden vi kun er voksne i hus! 

Jeg var så heldig å få noen fine bøker i julegave som jeg gleder meg til å begynne å lese. 

Luke 24: Årets bokgaver

Jeg pleier sjelden å få mye bøker til jul, og det tror jeg er fordi familie og venner synes det er vanskelig å vite hva jeg allerede har lest. I år fikk jeg imidlertid en rekke fine klassikere i gave! 


Jeg har aldri lest noen av Mark Twain sine bøker, så det er virkelig på tide å prøve en. Denne utgaven av The Adventures of Tom Sawyer var også flott innbundet!

To Kill a Mockingbird er den eneste av årets bokgaver jeg allerede har lest, så den må nok byttes. Det er imidlertid en av mine favoritter av klassikerne, så tanken var veldig god!


Ernest Hemingway er også en forfatter jeg har til gode å prøve ut, men kjæresten har skrytt veldig av de bøkene han har lest av forfatteren. Det kan jo hende han låner denne av meg før jeg selv får lest den! 

Jeg har sett filmen Breakfast at Tiffany's, og det er jo en skjønn historie. Jeg kommer nok til å se for meg Audrey Hepburn når jeg leser boken. 



Av kjæresten fikk jeg de to første Harry Potter-bøkene i illustrerte utgaver, noe jeg har ønsket meg. Jeg leste hele serien på nytt tidligere i år (så To Kill a Mockingbird er egentlig ikke den eneste jeg allerede har lest), men jeg kommer nok til å lese disse illustrerte utgavene snart likevel. De er så flotte! 

Det har vært en perfekt jul så langt, og jeg håper alle har klart å slappe av og kose seg med god mat og godt selskap i julen. 

Fikk du noen fine bokgaver i år? Har du lest noen av bøkene jeg fikk i gave? 

1 comment:

  1. Eg ønsker meg som regel ikkje bøker i julegave for eg liker best å kjøpe dei sjølv. I år derimot ønska eg meg biografien om Erling Lorentzen og den låg under juletreet.

    Dei illustrerte Hp-bøkene er så nydelege, og eg gler meg til fleire :-)

    ReplyDelete