torsdag 8. desember 2016

Luke 8: Anmeldelse: Angels in the Snow

Angels in the Snow er den tredje historien i samlingen My True Love Gave to Me (norsk: Under mistelteinen), og er en den perfekte romantiske julehistorien. 




Tittel: Angels in the Snow


Forfatter: Matt de la Peña


Forlag: Pan Macmillan, norsk: Gyldendal


Først utgitt: 2014


Norsk: Ja, i boken Under mistelteinen


Terningkast: 5






Angels in the Snow handler om Shy, en stolt, blakk NYU-student som tilbringer julen alene i New York i sjefens dyre, stilige leilighet for å passe på katten. På grunn av snøstorm er han innestengt der hele julen. I etasjen over bor Haley, en vakker, omtenksom jente som har kjæreste hjemme, men som Shy ikke kan hjelpe for å falle for likevel. 


----

Jeg synes ofte at ungdomsbøker er litt for enkle, spesielt de som har romantiske plott. Det er nok ofte fordi det i for stor grad handler om tenåringsangst, noe som jeg hadde større interesse av å lese da jeg selv var tenåring, men som jeg nå ikke kjenner meg like godt igjen i. Da jeg leste denne historien av Matt de la Peña fikk jeg ikke den følelsen i det hele tatt. Karakterene virket troverdige, og selv om det var en kort fortelling føler jeg at jeg ble godt kjent med dem. 

Historien har alt en romanse skal ha: to svært ulike karakterer som har utmerket kjemi, en følelse av "forbudthet", et stjålet kyss og en vakker slutt. Den anbefales for litt koselig, lettlest julelesing, og jeg vurderer absolutt å prøve en av forfatterens romaner, da jeg likte godt hans skrivestil. 

----

Angels in the Snow, som er å finne i samlingen My True Love Gave to Me, er en historie som passer godt både for ungdommer og unge voksne. Den er en utmerket julehistorie. 

Den norske oversettelsen av My True Love Gave to Me

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar