søndag 4. desember 2016

Luke 4: Smakebit på søndag - The Lady and the Fox

Andre søndag i advent!

I dag har vi pyntet juletre i leiligheten! Vi er litt tidligere ute enn jeg er vant med hjemmefra, men det er så fint å kunne nyte julen i desember, nå som jeg er ferdig med alle årets eksamener så tidlig.

Jeg har også lest videre i My True Love Gave to Me, og vil dele en smakebit fra den andre historien i boken: The Lady and the Fox, skrevet av Kelly Link. Historien handler om Miranda, som hver vinter feirer juledagene med den velstående familien Honeywell. Og hver jul ser hun den samme unge mannen utenfor vinduet, men ingen vet hvem han er. 

He wears the same coat. His face is the same. He isn't as old as she thought he was, that first time. Only a few years older than she. Than Daniel. He hasn't aged. She has. Where is he, when he isn't here?
"Are you a ghost?"

Den norske oversettelsen av boken heter Under Mistelteinen, og jeg har sett den i to bokhandler i Bergen allerede. En perfekt kalendergave, morgengave eller julegave!

Ha en god søndag!

6 kommentarer:

  1. Jag har bara läst noveller av Kelly Link, de var väldigt speciella :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Dette er det første jeg har lest av Kelly Link, og jeg likte den godt :) Litt unikt!

      Slett
  2. Tack för smakbiten, låter som en fin bok!

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, en søt julehistorie :) Fin mandag!

      Slett