Friday, 13 January 2017

Boktanker - A Series of Unfortunate Events

ENDELIG kom A Series of Unfortunate Events på Netflix! Jeg har gledet meg til den nye filmatiseringen av bokserien siden jeg først hørte om det, og nå er hele første sesong kommet. Jeg og samboeren så de tre første episodene i går, og de skuffet heldigvis ikke!


Neil Patrick Harris er perfekt i rollen som Grev Olaf (ikke at Jim Carrey var noe dårligere i filmen fra 2004), og de tre barna, Violet, Klaus og Sunny, er perfekt castet. Jeg var helt besatt av bøkene som barn, og det er utrolig å endelig få se en filmatisering av hele Daniel Handlers (Lemony Snickets) bokserien, ikke bare de tre første bøkene.


Første sesong er på åtte episoder, og hver bok gjenfortelles over to episoder. Det betyr at i første sesong får vi allerede de FIRE første bøkene! Jeg husker best handlingen i de tre første, siden det er de tre som ble filmatisert i 2004, så det blir spennende å få gjensyn med den fjerde historien, The Miserable Mill


Serieskaperne har tatt seg litt friheter og forandret noe på handlingen, men foreløpig passer endringene godt til den spesielle stemningen i bøkene. Det får serien til å føles litt mer relevant, og det som er lagt til er heldigvis spennende. Jeg gleder meg til å se flere av episodene! 

Har du lest En serie uheldige hendelser

3 comments:

  1. Eg har sett at dette skulle kome på Netflix, og har funnet bøkene på Storytel. Syns du som har lest bøkene at det er naudsynt å lese/høyre dei først?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Det er litt skummelt å svare på det, da det er ti år siden jeg sist leste noen av bøkene! Jeg tror ikke det egentlig er nødvendig, i alle fall ikke nå som de legger til litt ekstra ting i TV-serien. Jeg tror man setter like stor pris på bøkene selv om man ser TV-serien først.

      Når det er sagt er jeg likevel glad for at jeg har lest bøkene i forkant, fordi jeg føler at jeg virkelig kan sette pris på den helt spesielle stemningen i serien. Kos deg med bøkene! Jeg tror jeg må lese dem på nytt jeg også etter hvert!

      Delete
    2. Eg pleier igrunnen å vera glad for at eg har lest bøker i forkant, så det blir nok bøkene først. Takk for svar, og kos deg vidare med serien!

      Delete