fredag 3. februar 2017

Leser nå

Er det noe bedre enn en fredag, når man har fått tid til å trene, og fått unna alt av dagens arbeid, og kan sitte i sofaen med en kopp te og en god bok? Neppe!

Etter en treg lesemåned i januar har jeg allerede lest én og en halv i februar. Det har vært lettere å ta seg tid til det nå som jeg har kommet litt inn i studiehverdagen igjen, og fått unna de første oppgavene og søknadene. Nå holder jeg på med Belgravia, som er punkt 11 på listen min for leseutfordringen 2017.


Belgravia er skrevet av Julian Fellowes, som blant annet er en av skaperne av Downton Abbey. Jeg hadde egentlig ikke så store forhåpninger til boken, så men den er en ordentlig page-turner. Den kan virkelig anbefales for alle som liker Downton Abbey, for det føles som om jeg ser TV-serien når jeg leser den.

Boken er satt på 1840-tallet i London, og har intriger, hemmeligheter, romanser og sosiale hierarkier. Den er også lettlest, for den bruker lite tid på politikk og historiske hendelser. En ordentlig kosebok på deilige 400 sider! I tillegg finnes den på norsk!

God helg!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar