Friday, 10 February 2017

Nytt i bokhyllen - februar

Det er utrolig hvor fort dagene og ukene går når man er opptatt! Som barn føltes hver uke som en evighet, og helgen var altfor kort, mens nå føler jeg at dagene raser forbi og at det plutselig er fredag igjen. Og nå nærmer vi oss allerede midten av februar, og jeg føler jeg liksom ikke er helt over julen enda!

Men!

I går fikk jeg bøker i posten! Jeg prøver jo egentlig å ikke kjøpe så mye nytt, for jeg har fortsatt en rekke bøker i bokhyllen jeg ikke har lest, men etter å ha slukt noen bøker hele de siste ukene følte jeg at jeg fortjente noen - og det er tre tynne bøker!


Jeg bestilte tre bøker til Leseutfordringen 2017, og er allerede godt i gang med en av de: Girl, Interrupted av Susanna Kaysen. Jeg gleder meg også til de to andre; alle disse tre er sånne tynne får-plass-i-vesken-bøker som man kan kose seg med på busstoppet eller mens man lager middag. 

Det slo meg faktisk nettopp at alle de tre bøkene er filmatiserte! TV-serien The Handmaid's Tale kommer en eller annen gang i 2017, mens Girl, Interrupted og High Fidelity er filmer fra henholdsvis 1999 og 2000. 

Angelina Jolie og Winona Ryder i filmen Girl, Interrupted

Men nå er det snart tid for å legge bort skolearbeid og ta helg - det blir lasagne hos oss i kveld. 

God fredag!

Har du lest noen av disse?


4 comments:

  1. God helg! Elsker The Handmaid's Tale, håper du liker den også! :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Takk! Skal begynne på den i dag, så får håpe det :D

      Delete
  2. Eg har lest The Handmaid's Tale. God bok, ikkje i mi gate, men likevel. Den er filmatisert ein gong før, ein film frå 1990 med Natasha Richardson og Faye Dunaway :-) God helg!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Det visste jeg ikke! Kanskje jeg skal se den, om jeg liker boken :)

      Delete