Sunday, 26 February 2017

Smakebit på søndag - Yes Please

I dag har jeg begynt å lese en bok av en dame jeg bare elsker, Amy Poehler. Jeg har hatt Yes Please i bokhyllen en stund, og det er godt å endelig komme i gang. Heldigvis har den ikke skuffet enda!

I begynnelsen av boken skriver Amy Poehler om hvor vanskelig hun syns det er å skrive en hel bok, selv om hun har skrevet hele livet. Jeg vil dele en smakebit fra dette kapittelet i dag.

Bok og fastelavnsboller, mmm!

I want more honesty from people who write books while they have small children. I want to hear from people who feel like they have no time. I remember once reading about J.K. Rowling and how she wrote
Harry Potter while she was a single mom struggling to make ends meet. We need to hear more stories like that. However, I do need to point out that J.K. never had to write a personal memoir AND make it funny AND do it while she had to be on camera with makeup on, AND she had only ONE KID AT THE TIME IF I REMEMBER CORRECTLY. (This could be wrong; editors, please fact-check. Also let marketing know I am very interested in Yes Please becoming the next Harry Potter.)

Har du lest denne, eller kunne du tenke deg å lese den?

Besøk Flukten fra virkeligheten for flere smakebiter hver søndag!

God søndag!

12 comments:

  1. Jag älskar Parks & Rec där Poehler har en av huvudrollerna, så det kan nog vara intressant att läsa den :) Tack för smakebiten!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jeg og! Kjempegod serie :) God søndag!

      Delete
  2. Er ikke superfan av Poehler sånn generelt, men denne boka har jeg lest og likte ganske godt til tross for at endel av referansene var ukjent for meg :) Absolutt en bra bok. Anbefaler Mindy Kalling sine bøker også, spesielt om du kjenner til henne som skuespiller! Lydbøkene er spesielt bra for det er hun som leser selv :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. De har jeg lest også! Kjempegode, og det er noen av de få bøkene jeg har beholdt etter å ha lest dem, for jeg tror jeg kommer til å lese dem flere ganger. Jeg har imidlertid ikke hørt lydbøkene, så kanskje jeg skal gjøre det og! Ha en fin søndag! :)

      Delete
  3. Tyckte om den här, en trevlig bekantskap :) Kan rekommendera Noah Trevors biografi om du inte läst den, helt utomordentlig.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Takk for tipset, det skal jeg sjekke ut :)

      Delete
  4. Morsomt :-) Men jeg har ikke hørt om forfatteren før men jeg kjente jo igjen ansiktet hennes da jeg slo henne opp på Google :-) (Den faltelavnsbollen så god ut!)
    Ha en riktig god søndagskveld!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Den er i alle fall svært god så langt, så jeg anbefaler å ta en titt på den :) Bollen var utrolig god! Skulle vært fastelavn litt oftere... God søndagskveld til deg og!

      Delete
  5. Amy Poehler är kul, jag gillar när folk får mig att skratta, speciellt om det är lite svärta i skrattet :)

    ReplyDelete