onsdag 1. mars 2017

Lest i februar

Februar har vært en skikkelig god lesemåned for meg. Jeg har lest 9 bøker, som er mye mer enn jeg vanligvis får tid til, og det på årets korteste måned!

I tillegg til disse leste jeg Papirfly av Liv Gulbrandsen på lesebrett

Bøkene jeg leste var:
The Old Man and the Sea, Ernest Hemingway
Velkommen til Amerika, Linda Boström Knausgård
Girl, Interrupted, Susanna Kaysen
The Queen and I, Sue Townsend
The Handmaid's Tale, Margaret Atwood
The Rosie Effect, Graeme Simsion
Belgravia, Julian Fellowes
Carry On, Rainbow Rowell
Papirfly, Liv Gulbrandsen

Den beste boken jeg leste denne måneden må være Carry On. Jeg ble overrasket over hvor god boken var, og jeg koste meg hele veien gjennom. Det er sjelden jeg finner ungdomsbøker jeg liker så godt!

De bøkene jeg ble mest skuffet av må være The Old Man and the Sea og Velkommen til Amerika. Begge to er bøker som mange liker, så det er på ingen måte dårlige bøker, men de falt dessverre ikke i smak hos meg.

Jeg fikk også endelig lest The Handmaid's Tale, som jeg likte veldig godt. Etter å ha lest den, The Old Man and the Sea og Belgravia har jeg krysset av tre bøker til på Leseutfordringen 2017, så der ligger jeg godt an!

Mars blir en svært travel måned på skolen, så jeg er helt sikker på at det blir lest langt færre bøker denne måneden enn forrige. Om jeg får lest 3-4 bøker i mars skal jeg være fornøyd med det! Jeg skal i alle fall lese ferdig Yes Please av Amy Poehler, og kanskje High Fidelity av Nick Hornby og (nyinnkjøpte) Norse Mythology av Neil Gaiman?



Ønsker alle en god onsdag!

Hva var det beste (eller verste) du leste i februar?

2 kommentarer:

  1. Jeg er så imponert over at mange leser så utrolig mye! Selv ligger jeg vel i snitt på 4 bøker i måneden. Har ikke lest dine, men "The handmaids tale" står høyt oppe på leselista. Prøvde å låne den på biblioteket her om dagen, men den var visst veldig populær, så der var det venteliste gitt.

    Det beste jeg leste i februar var nok "Tredje Person Entall" av Vigdis Hjorth og "Menn som ingen treng" av Frode Grytten. Gode bøker begge to :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg leser vanligvis kun halvparten så mange bøker som dette jeg også, altså! Takk for gode boktips, de skal jeg sjekke ut :)

      Slett