Wednesday, 26 April 2017

Leser nå: 4.50 from Paddington

Jeg leste min første Agatha Christie-bok i påskeferien, og ble, ikke overraskende, betatt. På togturen fra Geilo til Bergen reserverte jeg to Christie-bøker fra biblioteket, 4.50 from Paddington og Murder on the Orient Express - som begge handler om tog!

4.50 from Paddington er også en av bøkene jeg har plukket ut for Leseutfordringen 2017, så det passer spesielt godt. Jeg er litt over halvveis nå og klarer nesten ikke legge boken fra meg! Som er dumt, for jeg har fortsatt to eksamener å lese til og en oppgave jeg må skrive.



4.50 from Paddington skuffer ikke, men Miss Marple er mye mindre involvert enn det jeg forventet at hun skulle være. I boken har Christie skiftet protagonist flere ganger allerede, avhengig av hvem det er som aktivt bidrar til å løse mysteriet til enhver tid. Dette liker jeg godt, det gjør boken enda mer spennende og mer realistisk!

Nå skal jeg prøve å legge fra meg boken i noen timer og nyte resten av teen på Dromedar, og komme i gang med oppgaveplanlegging.

----

Har du lest 4.50 from Paddington

Hvilken av Christie sine bøker er din favoritt?

No comments:

Post a Comment