lørdag 1. april 2017

Lest i mars

Mars ble en travel måned, akkurat som forventet. Det ble langt mindre lesing og blogging enn jeg skulle ønske!

Jeg har nylig kommet hjem fra en ukes tur med skolen til Kiev, og nå er det bare én travel uke igjen før påskeferie og noen deilige dager i København med kjæresten. Det skal bli godt med litt fri og en god påskekrim, og jeg håper jeg får mer tid til bøker i april.

Men, jeg fikk lest fem bøker, som jeg er svært fornøyd med!


To av månedens bøker, Scrappy Little Nobody og Yes Please, var biografier som jeg har hatt i bokhyllen en stund. Det var godt å endelig lese dem, og jeg digger damene som har skrevet dem. Jeg likte begge godt, men kjente meg kanskje mest igjen i Anna Kendrick sine historier og grublinger.

Norse Mythology var en helt grei bok, etter min mening. Jeg kjedet meg litt mens jeg leste den, men den var godt gjennomført og skrivespråket var upåklagelig, så den er absolutt verdt et forsøk likevel.

Fangirl var kanskje månedens favoritt. Det er en ungdomsbok, men Rainbow Rowell skriver så bra at det ikke gjør noe! The Radleys var forfriskende original og lettlest, og er en bok jeg sikkert kommer til å lese igjen en gang.

I april kunne jeg i tenke meg å lese James Franco spytter når han snakker, en krim av et slag og kanskje Little Women. Jeg har også lyst å lese Naturmannen og jeg av Lene Julsen, men så prøver jeg jo å ikke kjøpe nye bøker... hm...

Hva leste du i mars?

6 kommentarer:

  1. Har ikke lest noen av disse. I mars leste jeg "Livet til det betre" av Anna Gavalda, "En halv gul sol" av Chimamanda Ngozi Adichie og "Elskede Sputnik" av Haruki Murakami. "En halv gul sol" ble favoritten denne måneden :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Gode tips! Jeg har ikke lest noen av de, så de skal jeg sjekke ut :) God helg!

      Slett
  2. Av disse har jeg lest og likt både "The Radleys", "Fangirl" og "Scrappy little nobody" (og så har jeg smuglest store deler av "Yes Please" på en Platekompaniet-butikk, sorry) og Fangirl er desidert den jeg liker best av dem, mens Matt Haig er forfatteren her som jeg liker best. Fin oppsummering, leste ni bøker i mars selv så det var en absolutt god bokmåned :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, da har du fått lest mye! Jeg liker også svært godt Matt Haig, og jeg har heldigvis flere av hans bøker til gode enda. Ha en god helg! :)

      Slett
  3. Elsker Fangirl <3 I mars leste jeg blant annet James Franco spytter når han snakker, Oneiron av Laura Lindstedt, og Vinternoveller av Ingvild H Rishøi. Favorittene var definitivt Rishøi og James Franco :D så gled deg til den!

    SvarSlett
    Svar
    1. Da gleder jeg meg ekstra mye! God helg :)

      Slett