Sunday, 16 April 2017

Smakebit på søndag - All I Know Now

God første påskedag!

I dag har vært en ordentlig søndag, der vi sov lenge, hadde sen og ekstra god frokost (belgiske vafler 😋) og, utenom en kjapp treningsøkt før frokost, kun har sittet i sofaen, sett på TV og lest bok. Jeg har endelig begynt på All I Know Now av Carrie Hope Fletcher. Jeg husker ikke engang når jeg kjøpte boken, så det er godt å komme i gang med den!


Om du følger med i Youtube-universet vet du gjerne hvem Carrie Hope Fletcher er, for hun har drevet kanalen It's Way Past My Bedtime siden 2011. Hun er en fabelaktig sanger og skuespiller, en dyktig skribent, og rett og slett et skikkelig bra menneske.

All I Know Now er den første boken hennes, og i den deler hun opplevelser og erfaring fra barndommen og tenårene. Jeg kjenner meg igjen i mye av det hun skriver, og selv om jeg nok hadde hatt mest nytte av denne boken om jeg selv var 13, er det også kjekt å se tilbake på de klønete, forvirrede årene sammen med Carrie, som er på samme alder som meg.


Dagens smakebit er fra bokens første kapittel, som handler om å overleve den vanskelige første dagen, være det på en ny skole eller en ny jobb. Rådet hun gir er nyttig uansett hvor gammel du er, for i blant føles sosiale situasjoner krevende!

Don't underestimate how self-involved people can be when nervous. Look around at everyone else in the room. How much do you care about what they're doing? Or what they look like? Are they secretly hoping they'll show themselves up? I can bet the answer is no, not at all, because you're only thinking about YOU. And too right! It's a big day for you, and you need to be self-aware, but never forget that everyone else is feeling the same way about themselves. 

Les flere smakebiter og delta på bloggen til Mari!

7 comments:

  1. Ukjekt bok og forfatter. Takk for smakebiten :)

    ReplyDelete
  2. visst är en ganska ofta i den situationen. tack för smakebiten!

    ReplyDelete
  3. Tack för igenkännande situationssmakbit ;)

    ReplyDelete
  4. Belgiska våfflor, mums! Tack för smakbiten, känner inte till författaren.

    ReplyDelete
  5. Tyckte väldigt bra om hennes roman, On the Other Side :)

    ReplyDelete