søndag 9. april 2017

Smakebit på søndag - The Mysterious Affair at Styles

God søndag fra påskefjellet!

Jeg, som mange andre, har rømt til fjellet i helgen. Snø er det heller lite av, men det gir jo mye tid til å sitte inne og lese gode bøker! Jeg leste ut Naturmannen og jeg i går, og kom godt i gang med The Mysterious Affair at Styles.


Dette er første boken av Agatha Christie jeg leser, og den første boken om som er skrevet om Hercule Poirot. Den gir absolutt mersmak! Må nok prøve meg på flere av Christie (etter at jeg har lest ut alle de andre bøkene jeg har liggende hjemme).

Her er ukens smakebit:

Real evidence is usually vague and unsatisfactory. It has to be examined --- sifted. But here the whole thing is cut and dried. No, my friend, this evidence has been very cleverly manufactured --- so cleverly that it has defeated its own ends.

Hva gjør du i påsken? Har du lest noen av Agatha Christie sine bøker? 

Besøk Mari sin blogg for flere smakebiter.

God søndag!

24 kommentarer:

  1. Ett tag samlade jag på Agatha Christie-böcker och slukade dem med hull och hår :)

    SvarSlett
  2. Gillar verkligen Agatha Christie :)
    Tack för smakbiten!

    SvarSlett
  3. Tack för smakebiten, en favorit hos mig.

    SvarSlett
    Svar
    1. Ga mersmak for meg også :) Takk for kommentar!

      Slett
  4. Christie är alltid kul att läsa (minus någon som varit sämre). Tack för smakebiten!

    SvarSlett
  5. en Agatha Christie är väl aldrig fel. tack för smakebiten!

    SvarSlett
    Svar
    1. Nei, jeg liker den virkelig godt! Takk for kommentar :)

      Slett
  6. Tack för smakbiten. Var tvungen att kolla vad den här heter på svenska, och mycket riktigt har jag läst den för en herrans massa år sedan.

    SvarSlett
  7. Jag gillar Agatha Christies böcker och favoriten bland huvudpersonerna är just Hercule Poirot. Tack för smakbiten!

    SvarSlett
    Svar
    1. Kommer nok til å lese flere av hennes fremover ja :) Takk for kommentar!

      Slett
  8. Jeg elsker Agatha Christie 😀 Er egentlig ikke så glad i krim men liker godt hennes bøker.

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg leser ikke så mye krim selv, men Christie kan jeg godt lese mer av altså! Takk for kommentar, og god påske :)

      Slett
  9. Ja, någon enstaka Christie läser jag då och då. Sist var det en novell.

    SvarSlett
  10. Jeg liker Christie. Hun skriver virkelig fine bøker! Det høres fint ut å være på fjellet i påsken, men det har vi ikke mulighet til. Vi jobber begge to. Men i dag har vi vært ute i flere timer og det hjelper bare å kunne være i naturen litt :-) Det hørtes ikke ut som en bok jeg trenger å bruke tid på. Jeg var egentlig nysgjerrig på den så jeg er glad jeg leste hva du synes :-) Ha en riktig fin palmesøndagskveld og en god påske!

    SvarSlett
    Svar
    1. Høres ut som dere har kost dere i alle fall! Takk for kommentar, og god påske videre :)

      Slett
  11. Det kan aldrig vara fel med en Agatha Christie. Både i bokform och på film. Tack för smakebiten!

    SvarSlett
  12. Det funkar alltid med Christie. Länge sen jag läste något, kanske dags för det snart. filmerna ser jag med jämna mellanrum. Tack för smakbiten!

    SvarSlett
  13. Jag har inte läst någon Agatha Christie sedan tonåren. Kanske dags snart igen. Tack för smakbiten!

    SvarSlett
  14. Tack för smakbiten! Gillar Christies böcker, både förr och nu, föredrar dock Miss Marple som "detektiv". :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg må prøve Miss Marple også :) Takk for kommentar!

      Slett
  15. Fjellet i påsken høres fantastisk ut!
    Jeg har ikke lest mye av Christie, men favorittboken blant de jeg har lest er nok "Og dermed var det ingen".

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg så den på film, faktisk! Kanskje jeg leser boken også etter hvert, takk for tips :)

      Slett
    2. Har ikke sett filmen (bare lest boken flere ganger). Syns boken er veldig ulike de andre bøkene til Christie fordi verken Poirot eller Miss Marple er med i den.

      Slett