mandag 1. mai 2017

Lest i april

Plutselig er enda en måned over, og eksamen nærmer seg altfor fort. April har bare sust forbi, og har vært preget av krevende skolearbeid, lange dager og altfor mye regn og kulde. Men, nå er det "kun" tre eksamener igjen, og denne uken er det meldt sol og milde temperaturer i Bergen!

Lesemåneden har vært middels god. Jeg leste seks bøker, og ingen av de er spesielt tykke, men jeg er fornøyd likevel!


4.50 from Paddington av Agatha Christie
All I Know Now av Carrie Hope Fletcher
The Mysterious Affair at Styles av Agatha Christie
Naturmannen og jeg av Lene Julsen
The Opposite of Loneliness av Marina Keegan
Picture Perfect av Jodi Picoult

Den mest skuffende boken jeg leste var nok Picture Perfect av Jodi Picoult. Den var ikke i nærheten av like god som jeg husker at Change of Heart og My Sister's Keeper var, og jeg måtte tvinge meg selv til å lese den ferdig. Skrivespråket og karakterene virket amatørmessige og lite realistiske. 

De beste jeg leste må være Naturmannen og jeg av Lene Julsen og de to Agatha Christie-bøkene. Jeg storkoste meg hele veien gjennom de tre, og det er også de bøkene jeg brukte minst tid på denne måneden. 

Den som fikk meg til å le høyest var uten tvil Naturmannen og jeg, og det var også den som gjorde meg mest rørt. 

I mai skal jeg hovedsakelig lese til eksamen, men jeg skal passe på å gi meg selv tid til å koble av litt hver dag med en god bok. Jeg skal i alle fall lese ferdig The Life and Death of Sophie Stark, som jeg elsker så langt, og sikkert endelig lese James Franco spytter når han snakker. Ellers har jeg én til Christie-bok i hyllen, Murder on the Orient Express, som jeg gleder meg til å lese. 

----
----

Hva leste du i april?

1 kommentar:

  1. Agatha Christie er som regel ein innertier! 4.50 frå Paddington er ein av mine Christie-favoritter :-)

    SvarSlett