Monday, 22 May 2017

PARIS + Nytt i bokhyllen

Og så ble shoppestoppen brutt!

Det var kanskje et litt ambisiøst mål uansett, dette med å ikke kjøpe bøker før sommerferien. Adlibris hadde 50% på alle bøker, og fristelsen ble altfor stor... så jeg kjøpte seks bøker. Det er ikke så verst da, når det kun koster 300 kroner??

I dag har vært en strålende god mandag. Jeg våknet tidlig og fikk tid til en treningsøkt, før jeg hadde en veiledningstime på skolen. Etter veiledningstimen hadde jeg fått mail av Sciences Po i Paris, og fått bekreftet plassen min der for utveksling til høsten!

Jeg gleder meg stort, og har allerede begynt å planlegge hvilke bøker jeg skal ha med, hvordan jeg skal tilpasse garderoben, hvilke fag jeg skal ta osv osv. Jeg gleder meg til å finne leilighet, bestille flybilletter og planlegge oppholdet! Og så håper jeg at jeg lærer meg litt fransk mens jeg er der, selv om jeg strengt tatt ikke trenger det, da jeg kommer til å ta fag på engelsk.

Men, til de nye bøkene:

----


13 Reasons Why av Jay Asher
Jeg har begynt å se TV-serien 13 Reasons Why på Netflix, og syns den er helt OK. Jeg er ikke like begeistret som det føles som resten av verden er, men jeg kunne tenke meg å se hvordan boken er! 

The Rest of Us Just Live Here av Patrick Ness og Simon vs The Homo Sapiens Agenda av Becky Albertalli
Disse er sånne lettleste ungdomsromaner som er enkle å sluke når hverdagen er litt ekstra travel, som den er i de neste tre-fire ukene fremover. Jeg fikk anbefalt disse fordi jeg liker John Green og Rainbow Rowell, og jeg gleder meg til å lese dem!



We Were Liars av E. Lockhart
Denne spenningsromanen har jeg sett i bokhandelen og på nettet flere ganger, og ble nysgjerrig. Den finnes også på norsk, med tittelen Vi var løgnere

Magicians av Lev Grossman
Jeg har sett TV-serien Magicians på HBO Nordic. Jeg ble først fenget av serien fordi det virket som en perfekt miks av Harry Potter og Narnia med en moderne tvist, men TV-serien er egentlig ganske skuffende. Jeg håper bokserien er bedre! 

Odinsbarn av Siri Pettersen
Enda en ungdomsbok, men en norsk en denne gangen! Jeg har egentlig vært nysgjerrig på denne helt siden den ble utgitt, så jeg gleder meg til å prøve den. 



Ellers har jeg vært heldig og fått tilsendt to leseeksemplarer av Cappelen Damm! Ikigai har jeg allerede lest ut, og den var dessverre ikke helt min type bok (sjekk anmeldelse her). Det blå barnet, en krim av Eirik Husby Sæther, har jeg imidlertid til gode, og den ser superspennende ut!

Ha en god mandag!

----

Har du kjøpt nye nytt i det siste?

No comments:

Post a Comment