mandag 14. august 2017

Tilbake til Bergen! + litt livsoppdateringer + Paris

// en liten oppdatering, og bilder fra sommeren //

Seks uker gikk utrolig fort, og jeg har hatt det virkelig kjekt i London. Det er godt å komme hjem til kjæreste, leilighet og gode venner, men jeg kommer til å savne alle de fantastiske menneskene jeg har truffet denne sommeren!

Nå har jeg en uke her i Bergen før jeg flytter til Paris for resten av 2017. Jeg skal bo i en liten studio-leilighet med utsikt mot Eiffel-tårnet, som blir herlig, og jeg er spent på ny skole og ny by. Det blir rart å være borte fra Bergen i så lang tid, men jeg er glad for at jeg har sjansen til å bo i utlandet. Det er jo enklere å gjøre det nå, når jeg er student, enn senere i livet! 

Jeg valgte å blogge på engelsk i sommer, og det var en interessant forandring, men jeg er glad for å blogge på norsk igjen. I blant synes jeg det er enklere å ordlegge meg tydelig på engelsk enn på norsk, men det føles liksom ikke helt som at det er min stemme når det er på engelsk. I Paris kommer jeg til å fortsette å blogge på norsk, heller enn å legge over til engelsk igjen (eller fransk!). 


Da jeg reiste til London hadde jeg med meg fem bøker i kofferten (pluss én i håndbagasjen), og i løpet av tiden i London kjøpte jeg vel åtte-ni nye bøker. Jeg donerte bort de utleste bøkene som jeg ikke kom til å lese igjen, men det ble likevel en TUNG koffert på hjemreisen. Jeg vant et Amazon-gavekort for et Instagrambilde jeg la ut, og lurer på å endelig kjøpe en Kindle, så slipper jeg all den ekstra vekten i bagasjen! Har du Kindle? Liker du det??

Denne uken blir preget av kjekke sosiale sammenkomster og kjedelig pakking og klargjøring av leiligheten som skal leies ut mens jeg er i Paris og kjæresten i Glasgow. Det blir nok mye innetid, som er helt greit siden sommeren i Bergen har gitt opp og det har blitt høst!

Hvordan har din sommer vært?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar