fredag 3. november 2017

Lest i oktober

Oktober har vært en travel måned med eksamener, innleveringer og gruppeprosjekter på skolen, og november blir enda travlere. Jeg gleder meg til en roligere desember, og håper jeg klarer å nyte de siste to månedene i Paris selv om det er mye arbeid!

I oktober leste jeg seks bøker, og det ble en fin miks av nye bøker, mindre nye bøker og én gjenlesning. Det var heldigvis en bukett gode bøker som fint anbefales videre!

Lest i oktober
Outlander av Diana Gabaldon (lest før)
Bienes historie av Maja Lunde
White Silence av Jodi Taylor
My Cousin Rachel av Daphne du Maurier
Call Me By Your Name av André Aciman
Sum: Forty Tales from the Afterlives av David Eagleman

Alle bøkene jeg leste denne måneden er bøker jeg likte godt, men det er vanskelig å velge én som skiller seg ut som best. Sum: Forty Tales from the Afterlives var kreativ og annerledes, og jeg grubler enda over noen av de førti historiene fra etterlivet. Call Me By Your Name var poetisk og vakker, og jeg kan ikke vente til å se filmen!

White Silence var forfriskende og spennende, og jeg gleder meg til Jodi Taylor fortsetter på serien. Jeg er helt bergtatt av den andre serien hennes, The Chronicles of St. Mary's (som jeg har mast om her før - mange ganger), og White Silence hadde den samme muntre, bisarre og spennende tonen.

Bienes historie var tankevekkende, og jeg er glad for at jeg endelig åpner øynene mer for de talentfulle norske forfatterne vi har. Jeg har Blå klar på Kindle til november, og håper ikke den skuffer!


Leseplaner i november
Det gjelder å ikke være for ambisiøs i sånne travle måneder, og velge bøker jeg tror kommer til å holde interessen min! Here Lies Daniel Tate ser ut som en spennende bok, der en ung gutt later som han er Daniel Tate, som forsvant seks år tidligere. Otherworld, skrevet av skuespiller Jason Segel og Kirsten Miller ser interessant ut, og så har jeg lyst å prøve meg på Magnus Chase-serien.


Jeg håper også at jeg endelig klarer å komme i gang med All the Light We Cannot See, for det passer godt å lese den mens jeg fortsatt er i Paris! Jeg har også hørt mye om The Power de siste ukene, som handler om at kvinner får noen slags superkrefter som gjør at maktbalansen mellom kvinner og menn i verden snus. Kult!


----

Hva har du lest i oktober?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar